[O1] Podczas jazdy pojawia się alarm o niskim poziomie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marass2
    Classic
    • 2013
    • 10

    [O1] Podczas jazdy pojawia się alarm o niskim poziomie oleju

    Żarniki
  • marcinusek
    Ambiente
    • 2011
    • 114
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    [O1] Podczas jazdy pojawia się alarm o niskim poziomie oleju

    Cześć,
    Podczas jazdy pojawia się alarm o niskim poziomie oleju, jednak na wyłączonym silniku na miarce bagnetu mam stan 3/4. Czym to jest spowodowane? Zła lepkość oleju (5w40 Millers), zapchaną magistralą olejową stąd jego wolne spływanie do miski, czy uwalony czujnik?

    Komentarz

    • paulob1
      Rider
      • 2008
      • 470
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      marcinusek, nie "zawadziłeś" ostatnio miską przypadkiem?
      Czujnik poziomu oleju jest niby w jej zagłębieniu, ale może warto do niego zajrzeć...
      Ewentualnie prześwietlić sprawę vagiem.
      Zerknij również tutaj:



      [ Dodano: Sob 28 Cze, 14 12:33 ]
      ......i tutaj..........:



      [ Dodano: Sob 28 Cze, 14 12:33 ]
      Jakby co, to Dr Google pomógł.... nie ja :lol:

      Komentarz

      • marcinusek
        Ambiente
        • 2011
        • 114
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Cześć,
        Problem jest o tyle ciekawy, że pojawia się tylko podczas szybkiej jazdy tak powyżej 130km/h.
        Powiedzcie jescze raz, jak powinno się sprawdzać poziom oleju, po nocy, po 1h czy zaraz po zgaszeniu silnika?
        Po nocy mam 3/4 bagnetu.

        Komentarz

        • andru123
          Elegance
          • 2010
          • 783
          • Toyota
          • ATF 2.0 MPI 120 KM

          #5
          albo wymien czujnik , ori ok 400pln albo weź vaga i wykoduj , u szwagra doprowadzal ten czujnik w passacie 2.0 do szalu
          po jakims czasie otwieranie klapy już nawet nie pomagalo
          dwa klikniecia i spokoj kontrolka nie wnerwia
          a oleju passat nei bierze wiec nei ma się co martwic
          jest O1 RS 1.8T XENON
          była O1 1.9 TDI AGR

          Komentarz

          • dj1910
            Ambiente
            • 2014
            • 166

            #6
            Która kontrolka się zapala ? od ciśnienia (czerwona) czy od poziomu (żółta) ?

            Komentarz

            • marcinusek
              Ambiente
              • 2011
              • 114
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Kontrolka żółta się zapala. Sprawdzałem vagiem, nie ma błędów.
              Nie widzi mi się kupowanie nowego czujnika za 400pln http://forum.octaviaclub.pl/template...icon/icon6.gif

              Komentarz

              • filip_auto
                Ambiente
                • 2011
                • 164

                #8
                Cosik mi się wydaje że będziesz musiał miskę zwalić i zająć się sitkiem od smoka pompy olejowej. Podejżewam że jeździłeś na nie najlepszym oleju i jest całe zaklejone syfem.

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez filip_auto
                  Cosik mi się wydaje że będziesz musiał miskę zwalić i zająć się sitkiem od smoka pompy olejowej. Podejżewam że jeździłeś na nie najlepszym oleju i jest całe zaklejone syfem.
                  Popieram + wymiana pompy oleju!
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • marcinusek
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 114
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Panowie,
                    1,5 roku temu robiłem mały remoncik silnika. Wpieprzał duże ilości oleum, tak 1l/2000km. Uwziąłem się, wymieniłem pierścienie, zrobiłem remont głowicy z wymianą prowadnic na wydechu i wszystkich uszczelniaczy na zaworach. Konsumpcja oleum spadła do 0,5 na 12tys.km. Ale nic nie robiłem z jakimś sitkiem cholera jasna. Podejrzewam, że wcześniej przed zakupem poprzednik zalał jakiś motodoktor i tak do dziś pompa oleju jest zaebana czymś nieokreślonym. Nie chce mi się zrzucać miski, bo misternie ją kleiłem silikonem. Czy może pomóc płukanka przy wymianie oleju, czy jednak trzeba sie dobrać do miski i wnętrza?

                    Komentarz

                    • crazykoko
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 140

                      #11
                      U mnie pochłania jeszcze więcej oleju. Przy prędkości 140-150 z poziomu max potrafi zejść do minimum po 1000-1200 km. Przy mniejszych prędkościach wytrzymuje trochę dłużej.


                      A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                      Komentarz

                      • Olonor
                        Classic
                        • 2014
                        • 1

                        #12
                        haha... jak jechałem do Polski
                        na trasie York UK do Łódź PL to tam jest jakoś ok 1800km... znikneły 3L! pod Łodzią kontrolka ciśnienia się zapaliła, sprawdziłem, bagnet suchy... ale olej mi uciekał przez uszczelniacze wałka... teraz spokój...
                        a co do płukanki to spróbuj koszt nie jest gigantyczny a jeśli był jakiś motodoktor to się tego pozbędziesz i udrożnisz co nieco

                        Komentarz

                        • marcinusek
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 114
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Hehe, ostatnio zrobiłem trasę warszawa, dunkierka, dover, west malling i z powrotem, ponad 3000tys km i oleju ubyło może 100ml :diabelski_usmiech
                          Zbliża mi się moment wymiany oleju, zafunduję octavce płukankę. Mam już taki specyfik zakupiony.

                          Komentarz

                          • krzysztofjezyna
                            Classic
                            • 2014
                            • 23

                            #14
                            witam

                            Podepnę się do tematu.

                            Zapaliła mi się żółta kontrolka oleju podczas jazdy i nie gasła po ponownym uruchomieniu.
                            Był już czas na wymianę oleju wiec został wymieniony (castrol edge 5W30) razem z filtrami oleju, powietrza i kabinowym.
                            Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się ze wcześniej jak on wymieniał olej został tez wymieniony czujnik ciśnienia oleju w misce olejowej. faktycznie nowy bo sprawdzałem.
                            poprawiłem i sprawdziłem też wtyczki w nim jak i w czujniku poziomu na obudowie filtra.
                            Po przejechaniu 100km kontrolka znowu się zapaliła i standardowe otwarcie i zamknięcie maski skutecznie ją zgasiło.
                            Pytanie teraz czy co 100km będę musiał otwierać maskę (trochę paranoja) czy jest jakiś inny skuteczny sposób wyeliminowania problemu.

                            Bardzo proszę o sugestie i pomoc.

                            dziękuje i pozdrawiam

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              krzysztofjezyna, a jaki czujnik został założony? oryginał? Pomijając temat.. lej 5W40 z normą 505.01
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • krzysztofjezyna
                                Classic
                                • 2014
                                • 23

                                #16
                                Zamieszczone przez alxxx
                                krzysztofjezyna, a jaki czujnik został założony? oryginał? Pomijając temat.. lej 5W40 z normą 505.01
                                firmy nie wiem, podejrzewam ze nie oryginał bo dał za niego mówił 260zł(mówię o czujniku w misce olejowej)

                                olej 5W30 lany od nowości dlatego taki teraz też został zalany.

                                wczoraj na noc odpiąłem akumulator zobaczymy czy pomoże i po 100km nie zapali się z powrotem

                                Komentarz

                                • Krzycho-63
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 628
                                  • Superb II (3T4)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez krzysztofjezyna
                                  Pytanie teraz czy co 100km będę musiał otwierać maskę (trochę paranoja) czy jest jakiś inny skuteczny sposób wyeliminowania problemu.
                                  Wymienić czujnik,jeżeli faktycznie jest uszkodzony lub zmienić kodowanie licznika.Zakładam,że poziom oleju jest prawidłowy.
                                  Zamieszczone przez krzysztofjezyna
                                  firmy nie wiem, podejrzewam ze nie oryginał bo dał za niego mówił 260zł(mówię o czujniku w misce olejowej)
                                  Raczej oryginał-zamiennik kosztuje znacznie mniej.
                                  Skoda Superb II Ambition
                                  2.0 TDI CR 170 KM

                                  https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                                  Komentarz

                                  • krzysztofjezyna
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 23

                                    #18
                                    dziękuje za podpowiedzi i zainteresowanie problemem.

                                    na chwilę obecna (odpukać) po rozłączeniu akumulatora po przejechaniu 100km kontrolka nie zapaliła się. miejmy nadzieje ze komp się zresetował i problem nie powróci.

                                    dziękuje za pomoc

                                    Komentarz

                                    • dj1910
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 166

                                      #19
                                      U mnie jest tak, że zawsze jak odpalę silnik to żółta kontrolka oleju miga przez 2-3 sekundy. W trakcie jazdy nic takiego się nie dzieje.

                                      Oczywiście poziom oleju kontrolowany na bieżąco (raz w tygodniu przynajmniej), w końcu 2.0 AQY i to z eLPiGi

                                      Komentarz

                                      • krzysztofjezyna
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 23

                                        #20
                                        witam

                                        jednak radość nie trwała długo, kontrolka się zapaliła

                                        co może być jednak nie tak? czujnik w misce który był wymieniony czy może ten który jest przy filtrze oleju???

                                        jakieś pomysły ktoś ma???

                                        pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • dj1910
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 166

                                          #21
                                          kurde miałem w kwietniu prawie że to samo, ale u mnie się zapalała (migotała + dźwięk) CZERWONA kontrolka od oleju - właśnie jak się zapier....ło. Jak zwalniałem gasła. I tak w kółko...

                                          Chwilę przed tym zjawiskiem zmieniałem olej z filtrem i ziomeczki z wymianu oleju od razu wiedzieli w czym rzecz - wymienili filtr oleju który był wadliwy i było po kłopocie. Ale zaznaczam, ja nie miałem żółtej tylko czerwoną migającą...

                                          Komentarz

                                          • krzysztofjezyna
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 23

                                            #22
                                            hmm jajca jakieś z ta kontrolka.
                                            u mnie jak się zapali to podczas odpalania po zgaszeniu kontrolek z czerwonej robi się pomarańczowa i jest sygnał dźwiękowy i zostaje już zapalona.

                                            przed wymiana i po wymianie jest to samo wiec raczej chyba nie filtr tu będzie.

                                            jadę jutro do serwisu bo już nie chce mi się denerwować, zobaczymy co fachowcy stwierdza, to będzie jej ostatnia szansa bo fajnie mi się nią jeździ zadowolony jestem bardziej z tego zakupu niż sądziłem ale jedna rzecz taka i zaczyna mnie irytować

                                            zobaczymy co będzie, jestem jednak dobrej myśli bo nie widzi mi się z nią rozstawać po tak krótkim czasie

                                            EDIT:

                                            wizyta w serwisie zaliczona.
                                            przekodowali funkcję czujnika oleju i kontrolka elegancko się nie świeci.
                                            mam nadzieje ze teraz już wszystko będzie ok

                                            Komentarz

                                            • marcinusek
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 114
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                              #23
                                              Panowie o co chodzi z tym przekodowaniem czujnika oleju? Jest on wyłączany czy przestawiany na inny poziom czułości?
                                              I oczywiście czy to da się zrobić vagiem i jak?

                                              Komentarz

                                              • alxxx
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1823
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                #24
                                                Pewnie zmienili kodowanie.. w taki sposób, że komp nie widzi czujnika
                                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                Komentarz

                                                • andru123
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 783
                                                  • Toyota
                                                  • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                                  #25
                                                  da się po prostu wykodować
                                                  komp go nie widzi
                                                  jest O1 RS 1.8T XENON
                                                  była O1 1.9 TDI AGR

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...